Garnitura a plecat din Suceava vineri, înainte de ora 9.00 și nu a reușit să oprească în gara Verești din cauza uleiului de rapiță scurs dintr-un tren marfar pe șine, scrie Monitorul de Suceava. Mecanicul a reușit să oprească garnitura abia la un pasaj de după stația Verești unde a revenit ulterior, însă după ce i s-a schimbat locomotiva și s-au făcut verificări și la sistemele de frânare ale vagoanelor. Toate astea au făcut ca trenul să stea în zona Verești aproape două ore.

„Referitor la situația înregistrată astăzi, 8 septembrie 2023, în stația Verești, la trenul  IR 1752 Suceava Nord – București Nord, precizăm că motivele producerii acesteia nu sunt generate de CFR Călători. În fapt, situația a fost generată de o indisponibilitate a infrastructurii cauzată de scurgerea de ulei pe șină din vagoanele unui tren privat de transport marfă”, a transmis CFR Călători.
CFR mai precizează că pasagerii și echipajul trenului au fost permanent în siguranță și că garnitura a plecat din stația Verești „în condiții de siguranță”, cu o întârziere de 110 minute. La fața locului s-au identificat așadar urme clare de ulei pe șină, fapt care nu a permis o frânare optimă, mai transmite CFR. Uleiul ar proveni de la un vagon cu rapiță de la o garnitură de marfă. Pe parcurs, trenul care face legătura și între Botoșani și capitală, a acumulat o întârziere de 130 de minute.