Studiul de fezabilitate al Autostrăzii Paşcani – Suceava a fost aprobat, vineri, în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Potrivit oficialului, Autostrada Paşcani – Suceava, parte a A7 (Autostrada Moldovei), va avea o lungime de aproximativ 62 de km şi o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA).

„Autostrada va fi împărţită în două loturi, iar contractele pentru construcţia acestora (finanţate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roşcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28,97 km): Nodul Rutier Aeroport şi Drum de legătură DN29 şi aeroport. Aceasta nouă autostradă va tranzita judeţul Iaşi (12,3 km), judeţul Botoşani (6,5 km) şi judeţul Suceava (43,17 km)”, a precizat Grindeanu.

În acelaşi timp, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a adăugat, într-o postare tot pe reţeaua de socializare, că pe traseul care va tranzita judeţele Iaşi, Botoşani şi Suceava vor fi construite; 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, opt parcări, două Centre de Întreţinere şi Coordonare, precum şi cinci noduri rutiere – Tătăruşi – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roşcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum acces DN29 şi drum acces aeroport).

Reprezentantul companiei de drumuri a adăugat că traseul autostrăzii Paşcani – Suceava va începe din nord-vestul municipiului Paşcani (km 77+393 al autostrăzii A7 şi se va desfăşura până în estul municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internaţional din Suceava, unde se conectează cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava-Siret), care va face legătura şi cu Punctul de Trecere a Frontierei Siret.