Activitate inedită desfășurată de elevii clasei a IV-a A de la Școala Gimnazială Nr. 7 din Botoșani. Copiii au fost inițiați în arta negocierii și stimulați să analizeze oferta ca niște oameni de afaceri, la inițiativa profesorului Mihaela Horodincu.
Lecția practică s-a desfășurat, marți dimineață, în Piața Viilor din Botoșani, sub forma unui joc matematic cu scop educativ.
Elevii au avut ocazia să exerseze abilități antreprenoriale prin simularea unor situații reale de cumpărare și negociere. Fiecare elev a avut la dispoziție un buget de 20 de lei și a fost nevoit să-și administreze banii în mod eficient, cu scopul de a achiziționa cât mai multe produse diferite în 30 de minute. Pe parcursul activității, copiii au învățat să interacționeze corect cu vânzătorii, să negocieze prețuri și să gestioneze corect tranzacțiile financiare.
Acțiunea face parte dintr-un program educațional mai amplu, menit să dezvolte spiritul de inițiativă și competențele antreprenoriale ale elevilor, într-un cadru creativ și aplicat. Prin acest tip de exerciții, copiii deprind abilități esențiale precum gestionarea resurselor, comunicarea eficientă, rezolvarea problemelor și luarea de decizii.
„Şcoala trebuie să devină un incubator pentru realizarea unui tip de cultură care permite formarea profilului personalităţii antreprenoriale. Aceasta reprezintă una dintre cele mai importante provocări care stau în faţa şcolii de azi. Profesorii reprezintă elementul central al creării şi răspândirii culturii de tip antreprenorial”, afirmă profesorul Mihaela Horodincu.
Lecția s-a încheiat cu o evaluare în clasă, unde au fost contorizate produsele achiziționate de fiecare elev. Cei mai buni „mici, dar mari negociatori” vor fi răsplătiți cu un prânz alături de doamna învățătoare.