Sala Pașilor Pierduți din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a găzduit, vineri, un târg de promovare a afacerilor înființate de studenți în cadrul programului „Educația juridică și antreprenorială – cheia succesului în afaceri!” (IUS SMART). Printre expozanți s-a numărat și Medeea Chisăliță, o tânără din Botoșani care deține un atelier de accesorii din piele.

Medeea Chisăliță a demarat afacerea de la zero, în baza unei finanțări de peste 90.000 de euro pe care a accesat-o prin IUS SMART. A denumit-o Luna di Pieli și a dezvoltat-o într-un show-room frumos și spațios în Botoșani, cu ajutorul tatălui său. La târg, a prezentat un stand colorat, cu genți bine cusute din piele moale.

Tânăra spune că folosește „doar piele naturală italiană de la tăbăcării cu multiple certificări ecologice, iar minim 80% din procesul de producție este realizat manual”. Gențile, cu prețuri de până la 600 de lei, port-carduri, port tabac, port-ID sunt câteva dintre produsele aduse la târg de Luna Di Pieli.

Cu toate că produsele sunt de înaltă calitate, fiind obținute prin manufactură, afacerea nu se bucură de succesul scontat. Asta pentru că producătorul local se află în concurență directă cu firmele din China, care desfac pe piața internațională accesorii de standarde îndoielnice, dar la prețuri derizorii.

„Într-un an, abia dacă s-au oprit câțiva clienții acolo. Suntem la concurență cu China”, a spus Medeea pentru Ziarul de Iași. Tatăl ei, octagenar, o ajută în atelier, la fabricarea produselor de piele. Și, probabil, cu el va rămâne în afacere, după expirarea perioadei de monitorizare a proiectelor, când va renunța la angajați și își va regândi businessul.